سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

شاهد نگاه شعاری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه هستیم - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی تا آن که جز تو را دوست نداشتند ...آن که تو را از دست داد، چه به دست آورد ؟ و آن که تو را یافت، چه از دست داد ؟ آن که جز تو را به عنوان عوض پذیرفت، زیان کرد . [امام حسین علیه السلام ـ در دعایش ـ]

 RSS 

کل بازدید ها :

30622

بازدیدهای امروز :

6

بازدیدهای دیروز :

16


درباره من


لوگوی من

شاهد نگاه شعاری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه هستیم - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

 پیوندهای روزانه

گروه جنبش عدالت خواهی شریف [19]
وبلاگ داخلی جنبش عدالت خواهی شریف [24]
[آرشیو(2)]


 اوقات شرعی

 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


نوشته های قبلی

جزوات و مقالات جنبش
آبان 85
آذر 85
زمستان 1385
پاییز 1385


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ دوشنبه 85/9/27 ساعت 5:41 عصر

  جلیلی‌نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بدنه نخبگان کشور را به دو بخش روحانیون و دانشگاهیان تقسیم کرد و گفت: هماهنگی و تعامل سازنده بین این دو بخش باعث می‌شود که آنها رسالت و وظیفه‌شان را به بهترین شکل انجام دهند و به دلیل مهم بودن این تعامل، نباید این بحث تنها معطوف به شعار و در بازه زمانی خاص یعنی روز 27 آذر سالگرد شهادت شهید مفتح شود.

وی، با بیان اینکه بحث حوزه و دانشگاه باید مورد توجه همگان از جمله حوزه علمیه و وزارت علوم واقع شود، تصریح کرد: نگاه تقویمی و محدود به چند روز خاص یکی از عمده‌ترین مشکلات موجود در بحث وحدت حوزه و دانشگاه است که در این بحث برنامه مدونی غیر از ارائه دروس معارف اسلامی به عنوان درسی عمومی در دانشگاه که ارتباط مستقیمی نیز با وحدت حوزه و دانشگاه ندارد، نیست.

این فعال دانشجویی، درباره‌ی راهکار عملی وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: ارائه برنامه و استراتژی مشخص از سوی وزارت علوم و حوزه علمیه در راستای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین اساتید، دانشجویان، فضلا و طلاب می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

وی، با بیان اینکه اعزام مبلغ از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با استفاده از حوزه‌های علمیه برای دانشگاه‌ها بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: با افزایش تعامل حوزویان و دانشگاهیان ارتباط عمیق‌تر و بهتری را در بین طلاب و فضلای جوان با دانشجویان شاهد خواهیم بود که در این راستا نیز با ایجاد حوزه علمیه دانشجویی شاهد تجربه موفق ولی محدود و با گستردگی کم بودیم، ولی به طور کلی تعاملات انجام شده حوزه و دانشگاه به صورت کافی نتوانسته نیاز جامعه دانشجویی را برآورده کند. ارتباط حوزه با دانشگاه به دید یک محمل خوب برای تعامل و ارتباط دوجانبه نیست و این مهم نیازمند توجه جدی است.

جلیلی‌نژاد، ایجاد بسترهایی همچون کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها که موجب ارتباط مفید بین دانشجویان و طلاب و بین فضلا و استادان خواهد شد را به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد تعامل بین روشنفکران حوزوی و دانشگاهی معرفی و تصریح کرد: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی که بتوان آن را در دانشگاه‌ها به صورت جدی و به دور از بحث‌های سیاسی برقرار و ایجاد کرد، بسیار مفید است.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه تاکنون برنامه بدون، مشخص و بلندمدت برای بحث وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در نظر گرفته نشده است، افزود: اگر آموزش عالی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه سیاست‌های کلان را مدون کند، اثر بسیاری دارد.

جلیلی‌نژاد، گفت: جهانی شدن وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند دید آزادانه حوزه و دانشگاه به یکدیگر است تا با نگاه حقیقی و نه نگاه شعاری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه به تعامل برسند، چراکه اکنون بیشتر شاهد نگاه شعاری در این زمینه هستیم که حوزه خود را بی‌نیاز از دانشگاه و دانشگاه نیز خود را بی‌نیاز حوزه می‌داند.

وی، در پایان ایجاد رابطه عمیق بین حوزه و دانشگاه را یکی از عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این رابطه باعث افزایش آگاهی مردم و فروپاشی رژیم پهلوی شد، بنابراین با توجه به این سابقه که ارتباط حوزه و دانشگاه سبب حرکت جدی در تمام دنیا خواهد شد مخالفان نظام این وحدت را به عنوان یکی از نقاط مثبت قابل اتکا این نظام مورد هدف قرار دادند.



 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com