سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

شاهد نگاه شعاری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه هستیم - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را ازدنیا می پرهیزاند، همان گونه که یکی از شما بیمار خود را ازآب می پرهیزاند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 RSS 

کل بازدید ها :

30377

بازدیدهای امروز :

2

بازدیدهای دیروز :

1


درباره من


لوگوی من

شاهد نگاه شعاری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه هستیم - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

 پیوندهای روزانه

گروه جنبش عدالت خواهی شریف [19]
وبلاگ داخلی جنبش عدالت خواهی شریف [24]
[آرشیو(2)]


 اوقات شرعی

 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


نوشته های قبلی

جزوات و مقالات جنبش
آبان 85
آذر 85
زمستان 1385
پاییز 1385


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ دوشنبه 85/9/27 ساعت 5:41 عصر

  جلیلی‌نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بدنه نخبگان کشور را به دو بخش روحانیون و دانشگاهیان تقسیم کرد و گفت: هماهنگی و تعامل سازنده بین این دو بخش باعث می‌شود که آنها رسالت و وظیفه‌شان را به بهترین شکل انجام دهند و به دلیل مهم بودن این تعامل، نباید این بحث تنها معطوف به شعار و در بازه زمانی خاص یعنی روز 27 آذر سالگرد شهادت شهید مفتح شود.

وی، با بیان اینکه بحث حوزه و دانشگاه باید مورد توجه همگان از جمله حوزه علمیه و وزارت علوم واقع شود، تصریح کرد: نگاه تقویمی و محدود به چند روز خاص یکی از عمده‌ترین مشکلات موجود در بحث وحدت حوزه و دانشگاه است که در این بحث برنامه مدونی غیر از ارائه دروس معارف اسلامی به عنوان درسی عمومی در دانشگاه که ارتباط مستقیمی نیز با وحدت حوزه و دانشگاه ندارد، نیست.

این فعال دانشجویی، درباره‌ی راهکار عملی وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: ارائه برنامه و استراتژی مشخص از سوی وزارت علوم و حوزه علمیه در راستای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین اساتید، دانشجویان، فضلا و طلاب می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

وی، با بیان اینکه اعزام مبلغ از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با استفاده از حوزه‌های علمیه برای دانشگاه‌ها بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: با افزایش تعامل حوزویان و دانشگاهیان ارتباط عمیق‌تر و بهتری را در بین طلاب و فضلای جوان با دانشجویان شاهد خواهیم بود که در این راستا نیز با ایجاد حوزه علمیه دانشجویی شاهد تجربه موفق ولی محدود و با گستردگی کم بودیم، ولی به طور کلی تعاملات انجام شده حوزه و دانشگاه به صورت کافی نتوانسته نیاز جامعه دانشجویی را برآورده کند. ارتباط حوزه با دانشگاه به دید یک محمل خوب برای تعامل و ارتباط دوجانبه نیست و این مهم نیازمند توجه جدی است.

جلیلی‌نژاد، ایجاد بسترهایی همچون کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها که موجب ارتباط مفید بین دانشجویان و طلاب و بین فضلا و استادان خواهد شد را به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد تعامل بین روشنفکران حوزوی و دانشگاهی معرفی و تصریح کرد: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی که بتوان آن را در دانشگاه‌ها به صورت جدی و به دور از بحث‌های سیاسی برقرار و ایجاد کرد، بسیار مفید است.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه تاکنون برنامه بدون، مشخص و بلندمدت برای بحث وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در نظر گرفته نشده است، افزود: اگر آموزش عالی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه سیاست‌های کلان را مدون کند، اثر بسیاری دارد.

جلیلی‌نژاد، گفت: جهانی شدن وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند دید آزادانه حوزه و دانشگاه به یکدیگر است تا با نگاه حقیقی و نه نگاه شعاری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه به تعامل برسند، چراکه اکنون بیشتر شاهد نگاه شعاری در این زمینه هستیم که حوزه خود را بی‌نیاز از دانشگاه و دانشگاه نیز خود را بی‌نیاز حوزه می‌داند.

وی، در پایان ایجاد رابطه عمیق بین حوزه و دانشگاه را یکی از عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این رابطه باعث افزایش آگاهی مردم و فروپاشی رژیم پهلوی شد، بنابراین با توجه به این سابقه که ارتباط حوزه و دانشگاه سبب حرکت جدی در تمام دنیا خواهد شد مخالفان نظام این وحدت را به عنوان یکی از نقاط مثبت قابل اتکا این نظام مورد هدف قرار دادند.



 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com