سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

زمستان 1385 - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

از پرسیدن درباره نادانسته ها کوتاهی مکن؛ هرچند به دانش نامور شده باشی . [امام سجاد علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

30537

بازدیدهای امروز :

1

بازدیدهای دیروز :

4


درباره من


لوگوی من

زمستان 1385 - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

 پیوندهای روزانه

گروه جنبش عدالت خواهی شریف [19]
وبلاگ داخلی جنبش عدالت خواهی شریف [24]
[آرشیو(2)]


 اوقات شرعی

 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


نوشته های قبلی

جزوات و مقالات جنبش
آبان 85
آذر 85
زمستان 1385
پاییز 1385


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ پنج شنبه 85/11/19 ساعت 7:33 صبح

  آنها که می خواهند بدانند پرونده بزرگترین زمین خواری کشور به کجا رسیده است و آیا اصلاً پرونده ای تشکیل شده است یا خیر بخوانند و بدانند.

بسمه تعالی

هنوز زمان طولانی ای از فریادهای صریح و مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مقابله با مفاسد اقتصادی، فقر و فساد و تبعیض و غارت بیت المال و کوتاه کردن دست مفسدین اقتصادی و رانت خوارها و غارتگران بیت المال و متعدیان اموال عمومی و صاحبان ثروت های باد آورده نمی گذرد.

هنوز زمان چندان زیادی از آن فریادها نمی گذرد که ما فراموشمان شده باشد که رهبر فرزانه و گرامی انقلاب اسلامی ایران عموم مردم و خصوصا جنبش دانشجویی را موظف کرد که مبارزه ای بی امان را با هر پدیده ضد عدالت در کشور آغاز کنند و رسالت عظیم خود در این مسأله را فراموش نکند و حتی به عنوان یکی از بهترین راهکارها با این مسأله مهم فرمودند که باید مطالبه عدالت تبدیل به یک مطالبه عمومی و گفتمان مردمی شود.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

کلام صریح رهبر انقلاب در این رابطه نور امیدی را در دل مردم کشور زنده کرد و آنان را امیدوار به اصلاح برخی بی عدالتی های موجود در کشور و خصوصاً رسیدگی قاطعانه به مفاسد اقتصادی و مفسدین اقتصادی کرد.اما متأسفانه پس از گذشت چند سال آنچه که شاهد آن بودیم کاملاً مغایر با مطالبات رهبری و مردم بود و برخی از مسئولین که مهمترین و م‍‍ؤثرترین مشاغل و سمتهای قضایی و اجرایی و قانونگذاری را در کشور دارا بودند گویا از ابتدا اصلاً خود را مخاطب این پیام ندیدند و مشاهده کردیم که پس از گذشت چندین سال نه تنها این خواسته را برآورده نکردند بلکه در سخنرانی هایشان طوری حرف زدند که گویی اصلاً مبانی فکری شان با آنچه رهبر انقلاب به عنوان آموزه های ناب اسلام بیان می کند منافات دارد. به عنوان مثال رهبر انقلاب در فرمان هشت ماده ای خود مبنی بر مبارزه بی امان با فقر و فساد و تبعیض که به رؤسای سه قوه یا همان سران ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال کردند فرمودند که نباید عده ای به اشتباه چنین بپندارند که این مبارزه باعث تضعیف ارکان اقتصادی کشور خواهد شد. اما مشاهده کردیم که عالی ترین مقام قضایی کشور بارها نظر خودشان را که کاملاً مغایر این بیان بود اعلام کرد و مبارزه با مفاسد اقتصادی را باعث تضعیف سرمایه گذاری و... خواندند و حال آنکه همه می دانند وظیفه قوه قضائیه محاکمه مفسدین و مجرمین است و نه میدان دادن به آنان با اینگونه توجیهات و مصلحت سازی ها!

البته از تعلل و سستی قوای مقننه و مجریه نیز نمی توان چشم پوشی کرد و علیرغم چند سال چشم انتظاری تابحال یک بار هم مشاهده نشده است که یک گزارش جدی، قوی و قانع کننده و دلگرم کننده از مبارزه آنها با مفاسد اقتصادی به مردم کشور ارائه شود.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

با همه این احوال عده ای از مردم، دانشجویان و طلاب همواره فریاد مبارزه با بی عدالتی سردادند و پیام رهبرشان را فراموش نکردند رسالت دینی و مسئولیت اجتماعی خویش را عمل کردند و به دیگران هم تذکر دادند و هر چند آنان که نمی خواستند چنین گفتمانی شکل بگیرد از ابتدا تا توانستند...

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

آقای جهانشاهی یکی از طلاب شهرستان سیرجان است که بنا بر وظیفه شرعی و اجتماعی خود برخی از مفاسد مهم اقتصادی و غیر اقتصادی اداره اطلاعات و نیروی انتظامی شهرستان سیرجان را پی گیری کرده است و بهمراه تعداد زیادی از مردم سیرجان به این امر اعتراض کرده است و از مسئولین درخواست کرده است تا به پرونده زمین خواری مهمتریم نهاد امنیتی سیرجان که به تعبیر بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما بزرگترین پرونده زمین خواری کشور بوده است رسیدگی کنند اما آنچه در عمل اتفاق می افتد قدرت نمایی برخی نهادهای شهرستان سیرجان و حق کشی و ضعیف کشی از سوی آنها می باشد. تا جایی که آقای مظفری که جانباز 65% جنگ تحمیلی می باشد و 35% از جانبازی وی مربوط به اعصاب و روان بوده و دائماً با خود کپسول حمل می کند را ضرب و شتم کرده و حتی همسر وی را نیز کتک کاری می کنند.

مقاومت حجت الاسلام جهانشاهی و پایداری ایشان در دفاع از حق آقای مظفری و پی گیری های ایشان برای رسیدگی به بزرگترین پرونده زمین خواری نه تنها حساسیت مسئولین مهم کشوری را زیاد نمی کند بلکه باعث تشکیل پرونده و محاکمه وی در دادگاه ویژه روحانیت می شود و نهایتاً ایشان به اتهام تشویش اذهان عمومی به سه ماه و یک روز زندان محکوم می شود!

در حالی که پرونده زمین خواری مسئولین شهرستان سیرجان آنقدر علنی و واضح بوده است که امام جمعه محترم سیرجان بیان می کند که «حتی گنجشکهای آسمان هم از تخلفات و زمین خواری مسئولین شهر خبر دارند» اما معلوم نیست چرا تابحال اقدامی از سوی حاکمان و دستگاههای مربوطه صورت نگرفته است.

به نظر می رسد جنگ، جنگ قدرت است. علیرغم پی گیری موضوع از سوی امام جمعه شهرستان، برخی مسئولین شورای شهر، نیروهای مردمی و... هیچ صدا و قدرتی فراتر از مسئولین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی شهرستان وجود ندارد.

علی ای حال پرونده زمین خواری پی گیری نشده است و بسیاری از زمین های متصرفه از سوی مفسدین به فروش رسیده است و هیچ برخورد جدی ای صورت نگرفته است. همچنین پرونده ضرب و شتم جانباز عدالت خواه که 65% از جسم خود را در راه دفاع از اسلام بخشیده است و یک چشم وی نیز نابینا می باشد هنوز به سرانجامی نرسیده است ولی مهلت حجت الاسلام جهانشاهی تمام شده است و از وی خواسته شده تا خود را هرچه سریع تر به زندان معرفی کند.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

شاید گفته شود عاقبت عدالت خواهی همین است و یا به تعبیر حضرت امام(ره) «هر کس برای عدل قیام کرد سیلی خورد» اما اینک نوبت بر دیگر مدعیان عدالت خواهی است تا در دفاع از حق محرومین و مستضعفین و مقابله با غارتگران بیت المال و مطالبه عدالت از مسئولین به پا خیزند و ندای رهبری را لبیک گفته و رسالت و تکلیف دینی و اجتماعی خود را ادا کنند. ان شاء الله

 
     



جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ سه شنبه 85/11/17 ساعت 3:57 عصر

دبـیـر اجرایی جـنـبـش عـدالـتـخـواه دانـشـجـویـی، دور شدن از آرمان‌های امام خمینی (ره) را یکی از عمده‌ترین مشکلات جنبش دانشجویی دانست و ابراز عقیده کرد: « شعاری شدن توجه به آرمان‌های انقلاب به جای عمل به آنها مهم‌ترین عامل تهدیدکننده‌ی انقلاب اسلامی است.»

امیر جلیلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نقش چشمگیر جنبش دانشجویی در انقلاب را مدیون دکتر شریعتی، شهید مطهری، مفتح و ... دانست و خاطرنشان کرد: «بر این باورم که کلیات روشنگری و زمینه‌سازی افکار قشر جوان توسط دکتر شریعتی و شهید مطهری به‌خصوص دانشجو در بحبوحه‌ی دهه 50 باعث حرکت توده‌ها به سمت شکل‌گیری حرکتی برای پیروزی انقلاب شد و در این راستا جنبش دانشجویی نیز در کنار اقشار مختلف نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.»

این فعال دانشجویی پیام‌های امام خمینی(ره) به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در جواب نامه‌های آنها یا به صورت مشخص برای نشست‌هایشان قبل از انقلاب را نشان‌دهنده‌ی نگاه تیزبینانه و آگاهانه‌ی ایشان به نقش و جایگاه عناصر مسلمان در شکل‌گیری حرکت انقلاب و استفاده از پتانسیل و انرژی جوانان عنوان کرد.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) عنایت ویژه‌ای به جریان دانشجویی داشتند، اظهار داشت: « امام(ره) در موضوعات مختلف به نقش دانشگاهیان و دانشجویان توجه ویژه‌ای داشتند. به عنوان مثال در بحث کاپیتولاسیون که حضرت امام در سخنرانی‌هایشان در ابتدای دهه 40 به اقشار دانشگاهی هشدار می‌دهند که در برابر این ظلم که دولت به اسم کاپیتولاسیون به جامعه‌ی ایرانی و اسلامی وارد می‌کند نظرشان را ارایه و واکنش دهند.»

جلیلی‌نژاد با اشاره به نقش بنیادی و حیاتی دانشجویان در شکل‌گیری تمام ارگان‌های انقلابی تصریح کرد: «امام خمینی(ره) در مناسبات مختلف در بحث جنگ یا شکل‌گیری ارگان‌های جدیدی همچون سپاه، کمیته و جهاد سازندگی که فرمان تشکیل آنها را دادند نقش دانشجو را پررنگ می‌دانستند و دانشجویان مسلمان نیز در 8 سال جنگ تحمیلی نقش پررنگی بود.»

این فعال دانشجویی با بیان این‌که نداشتن آرمان‌های انقلابی بر مبنای اندیشه‌ی حضرت امام(ره) یکی از آسیب‌های جدی جنبش دانشجویی است، ابراز عقیده کرد: « برخی از نسل جوان و دانشجو و افراد فعال در جنبش دانشجویی شناخت کامل و جدی از شخصیت امام خمینی (ره) ندارند که این آسیبی جدی برای جنبش دانشجویی است و امیدوارم روزی شناخت امام(ره) و آرمان‌های ایشان در همه‌ی سطوح به‌خصوص دانشگاه‌ها تبلور پیدا کند.»

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت به اصول و اهداف انقلاب، راهکار آن را حفظ هویت مجموعه جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: «با توجه به زندگی در حکومتی که در ذیل بحث انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) تشکیل شده و مردم نیز پس از پیروزی آن با دادن بیشتر آرا، رای به تشکیل جمهوری اسلامی بر مبنای ارزش‌ها و آرمان‌های جدی انقلاب دارند باید با نگاه جدی به این آرمان‌ها و اهداف جدی انقلاب، بحث استراتژی و راهبردی کردن آن را برای پیشبرد و تکامل رو به رشد جمهوری اسلامی طی کرد.»

جلیلی‌نژاد در پایان آنچه عدم استفاده از همه‌ نیروهای انقلاب با نگاه شایسته‌سالاری می‌خواند را چالشی پیش روی انقلاب خواند.


جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ سه شنبه 85/11/17 ساعت 3:51 عصر

دوازدهمین نشست سراسری تشکلهای عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی 12 تا 15 اسفند ماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

هر سال جنبش عدالتخواه دو یا سه نشست سراسری برگزار می کند که در آن ضمن آموزش مبانی فعالیت های عدالتخواهانه و فعالیت های تشکیلاتی ، به انتقال تجربیات هم پرداخته می شود.

بحث و بررسی در خصوص نوع و نحوه نگرش به فعالیت های دانشجویی و تشکلهای دانشجویی، ضرورت حضور اجتماعی دانشجویان و تشکلهای دانشجویی در محل تحصیل، بررسی جریان های سیاسی و فرهنگی کشور، بحث در خصوص نوع و نحوه فعالت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، بررسی عملکرد دستگاههای دولتی و حکومتی و... از مهمترین بخش های این نشست است.

قرار است 15 اسفندماه در بازدیدی از بم، جلسات پرسش و پاسخی با حضور مسئولان محلی و استانی در خصوص وضعیت کنونی این شهرستان زلزله زده برگزار شود.




جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ سه شنبه 85/10/26 ساعت 3:56 عصر

شهرام جزایری گفت: کمترین سوء نیتی در فعالیت های اقتصادی من قابل اثبات و احراز نبوده و فعالیت های من کاملا قانونی و حقوقی بوده است.

چهارمین و آخرین جلسه دادگاه محاکمه و دفاعیات شهرام جزایری عرب صبح دیروز در شعبه 1192 مجتمع ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی وحید کربلایی آقا ملکی به صورت علنی و با حضور سایر متهمین این پرونده برگزار شد.
آنچه در پی می آید حاشیه های خبرنگار مهر از این جلسه است:

* شهرام جزایری در این جلسه دفاع از خود را با ژستی کاملا معنوی، اینگونه آغاز کرد: بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدلله رب‌ العالمین؛ آنان که عمل صالح کردند و نیکوکاری را پیشه نمودند ، سرانجام در بهشت خدا جای گرفتند. جهان هستی یک سور الهی است و ما همه مهمان خداییم و در این مهمانی الهی، باید از نعمت های خدا نهایت بهره را ببریم.

* متهم در ادامه، نگاهی مظلومانه به حاضرین در جلسه انداخت و خطاب به جمع حاضر در جلسه دادگاه ادامه داد: مبنای پرواز انسان عشق معنوی است.

* متهم با بیان اینکه مسیر اصلی زندگی باید مورد تایید ذات اقدس الهی باشد، گفت: مسیرهای فرعی زندگی همه سیاست بازی است و دنیا یک گذرگاه موقت است.

* در تمام مدت دادگاه، شهرام جزایری را زیر نظرداشتم، خنده های همراه با بی خیالی او برایم بسیار سئوال برانگیز بود!

* متهم مرتبا از قاضی دادگاه با واژه های محترمانه " بزرگوار" و " صبور" می خواست که رایی عاقلانه و عادلانه و در اعلام بیگناهی صادر کند.

* جالب این جا بود که متهم با قیافه ای کاملا حق به جانب و دلسوزانه، هرگونه رایی غیر از رای برائت را از سوی دادگاه موجب وارد آمدن خسارات هنگفت به" بیت المال و حق الله" دانست! ظاهرا متخصصان امر باید روشن کنند چه رابطه ای بین شهرام جزایری و بیت المال و حق الله می تواند وجود داشته باشد!

* شهرام جزایری در سخنانش همواره بر این موضوع تاکید می کرد که هیچگونه سوء نیت و جرمی در فعالیت های اقتصادی اش ، قابل احراز و اثبات نیست! وی همچنین از دادگاه و قوه قضاییه مرتبا پرداخت خسارت مادی 5 سال توقیفش را درخواست می کرد!

* متهم پس از طرح درخواست خسارت از محضر دادگاه گفت : تنها راه جلب رضایت دیون بلاتکلیف و خسارات وارده ، رای هوشمندانه دادگاه در اعلام برائت و بی گناهی من است.

* جزایری در پایان سخنانش گفت : بر مبنای عدالت می‌خواهم در کنار خانواده ام باشم و بعد از این دادگاه به زندان اوین بر نگردم.

***

- در حاشیه جلسه محاکمه، خبرنگار مهر فرصت یافت تا دقایقی را بی پرده با شهرام جزایری صحبت کند که ماحصل آن در پی می آید .

س: فکر می کنید که دادگاه چه حکمی را برای شما صادر کند؟

جزایری : بعید می دانم که مجازات حبس برایم در نظر گرفته باشند.

س: چه شد که کار شما به اینجا کشید؟

جزایری : خیلی از آقا زاده هایی که فساد مالی دارند، به خاطر وابستگی هایشان آزادانه می گردند اما من چون به هیچ حزب و جناحی وابسته نیستم، گرفتار شده ام.


س: در حال حاضر شما چقدر سرمایه دارید؟

در حالی که با با آستینش بازی می کرد ، جواب داد : در حال حاضر من 160 میلیارد تومان سرمایه دارم.

س: این همه پول را با این سن کمتان از کجا آورده اید؟

جزایری : ما کشور خیلی خوبی داریم که می شود خیلی خوب در آن ثروتمند شد.

س: پرسیدم اصل کسب سرمایه که یک اصل مقدس است، سر جای خودش، اما در تفسیر این سخن امام علی (ع) که فرمود : "هیچ سرمایه و ثروتی انباشته نمی شود مگر اینکه حق مظلومان و محرومان جامعه برای آن پایمال شده است" چه می گویید؟

جزایری با آشفتگی گفت : غلط می کند کسی که به من بگوید من حق کسی را خورده ام ، اگر مرا گرفتند به خاطر این بود که اولا به هیچ جا وصل نبودم و ثانیا از اینکه من آدم دست و دلبازی بودم و راه پولدار شدن را به بقیه نشان می دادم می ترسیدند!

وی ادامه داد : اسلام برای سرمایه ارزش قائل است و این سرمایه خدیجه بود که اسلام را گسترش داد.

به او گفتم : اولا اسلام هر سرمایه ای را ارزشمند نمی داند و سرمایه ای در اسلام ارزش دارد که پاک و حلال باشد و ثانیا تنها سرمایه و پول را عامل گسترش اسلام دانستن، جهل محض به تاریخ اسلام و ظلم به پیامبر است.

جزایری عرب که نشان داد در پریدن از شاخه ای به شاخه دیگر و عوض کردن موضوع بحث استاد است ، گفت : در هر حال من به کارم و به شیوه پول در آوردنم افتخار می کنم.

منبع: خبرگزاری مهر


جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ دوشنبه 85/10/25 ساعت 8:12 عصر

وزیر مسکن و شهرسازی در واکنش به پرسش‌های متعدد خبرنگاران درخصوص گرانی‌های مسکن در کشور تنها لبخند زد و سکوت اختیار کرد.

به گزارش فارس، محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال‌ مکرر آنها درباره گرانی‌های مسکن در چندماه اخیر تنها لبخند زد و سکوت اختیار کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال‌ مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه چه پاسخی به آشفتگی‌های اخیر در بازار مسکن دارید و پاسخ شما به اقشار ضعیف جامعه چیست؟ تنها با کشیدن انگشت سبابه خود به صورت افقی بر روی لبهایش به نشانه زیپ زدن بر دهان سکوت کرد و با سرعت از جمع خبرنگاران خارج و به داخل صحن علنی مجلس رفت.



جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ یکشنبه 85/10/17 ساعت 5:31 عصر

فرارسیدن عید سعید غدیر را به تمامی محبان مولا علی (ع) تبریک می گوییم



جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ یکشنبه 85/10/17 ساعت 11:9 صبح

 برای دانلود جزوات جنبش عدالت خواهی به صورت PDF می توانید از طریق گروه اینترنتی جنبش عدالت خواهی  و  از قسمت Files  این جزوه ها را دانلود کنید . لازم به ذکر است برای دانلود جزوه ها ابتدا لازم است به عضویت گروه جنبش عدالتخواهی دربیایید تا فایل ها برای شما قابل دانلود شدن باشد :

http://yahoogroups.com/group/edalatkhahi

ضمناً متن  بعضی ازجزوه ها در قسمت آرشیو همین وبلاگ هم قرار دارد:

http://edalatkhah.parsiblog.com/Archive18592.htm 



 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com