سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

همایش تقدیر از چهره ماندگار مفاسد اقتصادی برگزار شد! - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

ایمانِ کسی برای خدا خالص نمی شود، تا آن که خداوند، نزدش از خودش، پدرش، مادرش ، فرزندانش، خانواده اش و هر آنچه از مردم دارد، محبوب تر باشد . [امام صادق علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

30379

بازدیدهای امروز :

0

بازدیدهای دیروز :

4


درباره من


لوگوی من

همایش تقدیر از چهره ماندگار مفاسد اقتصادی برگزار شد! - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

 پیوندهای روزانه

گروه جنبش عدالت خواهی شریف [19]
وبلاگ داخلی جنبش عدالت خواهی شریف [24]
[آرشیو(2)]


 اوقات شرعی

 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


نوشته های قبلی

جزوات و مقالات جنبش
آبان 85
آذر 85
زمستان 1385
پاییز 1385


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ پنج شنبه 85/12/10 ساعت 1:23 عصر

با وجود فشار دستگاه قضایی به رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران همایش «تقدیر از چهره‌ی ماندگار مفاسد اقتصادی» از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران عصر سه‌شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر جلیلی‌نژاد، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در این مراسم که کنایه‌ای به فرار شهرام جزایری بود، طی سخنانی، اظهار داشت: « در چند روز اخیر تنها سوالی که از ما می‌شود این است که چرا در این مراسم طنز به کار رفته است. این جنبش سال‌هاست که در بحث مفاسد اقتصادی، مبارزاتی را انجام داده اما آیا در این وضعیت جز مطلب طنز چیز دیگری می‌توان گفت؟ هنگامی که تمام قوا جمع می‌شوند و بعد از جلسات مختلف تصمیم‌ می‌گیرند یک مفسد اقتصادی را به جامعه معرفی کنند، بعد از نشان‌دادن سریال‌های متعدد از این مفسد اقتصادی آن را به جامعه معرفی می‌کنند و بعد حکم زندان و در آخر متوجه می‌شویم که وی فرار کرد است.»

وی ادامه داد: « نماد مفسد اقتصادی با دهن‌کجی فرار می‌کند. آیا غیر از منظر طنز می‌توان به یک مفسد نگاه کرد؟ سابقه‌ی مجموعه جنبش عدالتخواه در برخورد با مفاسد اقتصادی در اولین تجمعش در 15 آبان 1381 روبروی قوه قضاییه شروع شد و بعد از آن اجازه‌ی دیدار با برخی مسوولان روسای قوه‌ی قضاییه را پیدا کرده‌ایم.»

این فعال دانشجویی با طرح این پرسش که آیا هنگامی که نماد مفسد اقتصادی با فرار خود به مبارزان با مفاسد اقتصادی دهن‌کجی می‌کند، مردم، ما را تمسخر نمی‌کنند؟ گفت: « آیا ما به عنوان دانشجو و جنبش دانشجویی می‌توانیم به مردم بگوییم که مبارزه با مفاسد اقتصادی دنبال می‌شود؟ من به عنوان نماینده‌ای از جنبش دانشجویی می‌گویم ما رویمان نمی‌شود دیگر به مردم بگوییم با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌شود.»

جلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: « ما شهرام جزایری را نماد مفسد اقتصادی در رسانه‌ها مطرح کرده‌ایم ولی به راحتی فرار کرد و هنگامی که می‌خواهیم اعتراض کنیم با ایجاد فضایی، از نقد و انتقاد جلوگیری می‌کنند. بنابراین با دوستان تصمیم گرفتیم با برگزاری این برنامه این مسائل را در قالب طنز بیان کنیم.»

به گزارش ایسنا، در این مراسم علی خضریان، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: « بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی بعد از انقلاب و به طور مشخص بعد از سخنان مقام معظم رهبری در سال 79 مطرح شد که گفتمان جدیدی را در بین مردم ایجاد کرد که ثمره‌اش همین گفتمان عدالت است.»

این فعال دانشجویی ادامه داد: « امروز شش سال از فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌گذرد ولی شاهدیم که در افکار عمومی،‌ مجلس ترحیم برای مبارزه با این مفاسد برگزار کردند و تغییری در روند مبارزه با مفاسد در جامعه حس نشده است؛ یعنی شما نمی‌توانید فردی را پیدا کنید که اگر حقش در جامعه تضعیف شده باشد،‌ این اطمینان در او وجود داشته باشد که بتواند حق تضعیف‌ شده خود را بگیرد.»

وی ‌اظهار داشت: « سوال من از دولت و مجلس این است که در طول این 9 سال،‌ در رابطه با مفاسد اقتصادی چه کردند؟»

خضریان،‌ اعتماد اجتماعی را سرمایه‌ گرانبهایی عنوان و خاطرنشان کرد: « شما اعتماد اجتماعی را از دست دادید من سوالم از مسوولان قضایی این است که چرا جلوی هدر رفتن اعتماد اجتماعی را نگرفته‌اید؟ چرا زمانی که جزایری در زندان بود و گفته می‌شود از مرخصی‌های بلندمدت استفاده می‌کرد،‌ فردی که به دلیل بدهی ناچیزی در زندان بسر می‌برد،‌ نمی‌توانست از این امکانات استفاده کند.»

این فعال دانشجویی در ادامه با طرح این پرسش که فلسفه وجود نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در جامعه ما چیست؟ گفت: « پرونده‌ای با آبروی یک نظام گره خورده و کارآمدی یک دستگاه را حفظ می‌کند، ‌در اینجا کارآمدی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کجا رفته است؟ چطور هنگامی که یک تشکل دانشجویی،‌ تحصنی را برای دفاع از حیثیت ملی در مقابل سفارتخانه‌ای برگزار می‌کند،‌ سریع آنها را شناسایی می‌کنند، اما نتوانستند دراین مورد کاری کنند؟»

وی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی با وحدت،‌ می‌تواند اجازه‌ی گریز از تیغ عدالت را ندهد، اظهار داشت: « عدالت‌خواهی نباید مقطعی باشد،‌ از این رو ما به پشتوانه‌ی دانشجویان و جریان عدالت‌خواه دانشگاه‌ها، آمادگی خود را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام می‌کنیم.»

خضریان با انتقاد از رسانه‌ها مبنی بر اینکه چرا به انتقادات و مبارزات جنبش دانشجویی با مفاسد اقتصادی توجه نمی‌کنند، افزود: « بر این باورم که کسی نمی‌تواند بگوید دانشجو تنها در دانشگاه درس بخواند و به شرایط اجتماعی‌اش توجه نداشته باشد؛ اما متاسفانه دانشجویان در دانشگاه بی‌دغدغه شده‌اند که امیدوارم خداوند با پاک کردن نیت‌ها ما را در ادامه‌ راه کمک کند.»

به گزارش ایسنا، مرتضی کیا مسوول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران نیز در سخنانی با ادعای این‌که پرونده‌های چندصد میلیارد تومانی در بایگانی خاک می‌خورند گفت: اما از آن سو طلبه‌ی سیرجانی به خاطر اعتراض به زمین‌خواری به سه ماه و یکروز زندان محکوم می‌شود.

وی با انتقاد از افرادی که خود را جنبش دانشجویی می‌نامند اما در رابطه با آنچه بیداد می‌نامید ساکت مانده‌اند،‌ افزود: وظیفه ما به عنوان دانشجو این است که در برابر این مسائل ساکت نمانیم، از این رو مسوولان ما باید تکلیف و نسبت خود را با اسلام و امیرالمومنین(ع) مشخص کند؛ چرا که تاکنون مالکیت شیعه در دنیا،‌ این‌قدر که امروز مطرح است، مطرح نبوده؛ اما متاسفانه بعضی با عملکردهای خود، این مالکیت را زیر سوال می‌برند.

به گزارش ایسنا، در ادامه علی سروش به نمایندگی از طلاب جنبش عدالتخواه نیز از آن‌چه آن‌ را برخورد با یکی از طلاب و امام جماعت یکی از مساجد سیرجان به دلیل اعتراضات وی نسبت به پرونده زمین‌خواری خواند، انتقاد کرد.

وی هم‌چنین با انتقاد از رییس‌جمهور مبنی بر این‌که چرا در شهرستان سیرجان برخی مسوولان دولتی، سکوت معناداری نسبت به این قضیه کرده‌اند و از طلبه مورد نظر حمایت نمی‌کنند، گفت: سوال ما از مجلس شورای اسلامی این است که کمیسیون پیگیری مفاسد اقتصادی که قرار بود تشکیل شود،‌ چه شد؟ و از قوه قضاییه نیز خواستاریم به جای آنکه به امنیت سرمایه‌گذاری در کشور فکر کند، به بحث مبارزه با مفاسد بپردازد؛ چرا که امنیت سرمایه‌گذاری هیچ ارتباطی با این قوه ندارد و در پایان از رییس صدا و سیما نیز می‌خواهیم به جای ساختن داستانهای طنز به داستان طنز مبارزه با مفاسد اقتصادی بپردازد.

در ادامه مراسم مجری این برنامه اعلام کرد: از آنجا که شهرام جزایری نتوانست به این مراسم بیاید، نماینده ایشان پیام وی را به این مراسم رساند.

سپس پیام نمادینی از سوی جزایری خوانده شد که در بخشهایی از آن آمده بود:

ای مردم جالب ایران!

اکنون که به قدرت پروردگار و بهره‌گیری از افراد غافل در اینجا هستم خدا می‌داند که این مدت مثل قرنها به من گذشته است. می‌خواهم به اطلاعتان برسانم که در این مدت در هتل اوین بودم، حتی یکبار هم نتوانستم نماز را به جماعت بجا آورم و گاهی به مدت دو ماه نیز از خانواده‌ام دور بودم. بجای قهوه به من چای می‌دادند وسرعت اینترنت نیز همواره پایین بود. بعضی‌ مرا متهم کردند که من چت می‌کردم اما خدا شاهد است که سلول انفرادی برای من همچون دفتر کارم بود. ولی نباید هیچگاه مایوس شویم، بخاطر همین من به چیزهای خنده‌دار فکر کردم و خواستم در جلسات دادگاه شرکت کنم و حتی پیشنهاد کردم که دادگاه را جدی‌تر برگزار کنند تا حوصله‌ام سر نرود.

من از ایران نمی‌روم و هیچ‌جا را به ایران ترجیح نمی‌دهم و از همه شما دوستان متشکرم که بدون هیچ چشمداشتی از من تقدیر کردید.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم تندیس چهره ماندگار مفاسد اقتصادی از سوی مهدی بلوکات سخنگوی اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها و امیرجلیلی‌نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی به نماینده شهرام جزایری اهدا شد.

هم‌چنین پلاکاردهایی با نوشته‌هایی چون « قوه قضاییه: اقتصاد را درست می‌کنیم!، دولت: با مفسدان برخورد می‌کنیم!... پیدا کنید پرتقال فروش ‌را!»، «شهرام جون دوست داریم!، از طرف جمعی از طرفداران خروج سرمایه‌های اقتصادی»، ....و همچنین فرازهایی از نهج‌البلاغه و همچنین عکسی از شهرام جزایری دیده می‌شد.

در ادامه‌ی مراسم نیز برخی دانشجویان اشعاری را در رابطه با شهرام جزایری خواندند که با تشویق حضار روبرو شد.

 
 


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com