سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

عاقبت عدالتخواهی! - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

با خرد، ژرفای حکمت و با حکمت، ژرفای خرد بیرون آورده می شود . [امام علی علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

30542

بازدیدهای امروز :

6

بازدیدهای دیروز :

4


درباره من


لوگوی من

عاقبت عدالتخواهی! - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

 پیوندهای روزانه

گروه جنبش عدالت خواهی شریف [19]
وبلاگ داخلی جنبش عدالت خواهی شریف [24]
[آرشیو(2)]


 اوقات شرعی

 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


نوشته های قبلی

جزوات و مقالات جنبش
آبان 85
آذر 85
زمستان 1385
پاییز 1385


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ پنج شنبه 85/11/19 ساعت 7:33 صبح

  آنها که می خواهند بدانند پرونده بزرگترین زمین خواری کشور به کجا رسیده است و آیا اصلاً پرونده ای تشکیل شده است یا خیر بخوانند و بدانند.

بسمه تعالی

هنوز زمان طولانی ای از فریادهای صریح و مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مقابله با مفاسد اقتصادی، فقر و فساد و تبعیض و غارت بیت المال و کوتاه کردن دست مفسدین اقتصادی و رانت خوارها و غارتگران بیت المال و متعدیان اموال عمومی و صاحبان ثروت های باد آورده نمی گذرد.

هنوز زمان چندان زیادی از آن فریادها نمی گذرد که ما فراموشمان شده باشد که رهبر فرزانه و گرامی انقلاب اسلامی ایران عموم مردم و خصوصا جنبش دانشجویی را موظف کرد که مبارزه ای بی امان را با هر پدیده ضد عدالت در کشور آغاز کنند و رسالت عظیم خود در این مسأله را فراموش نکند و حتی به عنوان یکی از بهترین راهکارها با این مسأله مهم فرمودند که باید مطالبه عدالت تبدیل به یک مطالبه عمومی و گفتمان مردمی شود.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

کلام صریح رهبر انقلاب در این رابطه نور امیدی را در دل مردم کشور زنده کرد و آنان را امیدوار به اصلاح برخی بی عدالتی های موجود در کشور و خصوصاً رسیدگی قاطعانه به مفاسد اقتصادی و مفسدین اقتصادی کرد.اما متأسفانه پس از گذشت چند سال آنچه که شاهد آن بودیم کاملاً مغایر با مطالبات رهبری و مردم بود و برخی از مسئولین که مهمترین و م‍‍ؤثرترین مشاغل و سمتهای قضایی و اجرایی و قانونگذاری را در کشور دارا بودند گویا از ابتدا اصلاً خود را مخاطب این پیام ندیدند و مشاهده کردیم که پس از گذشت چندین سال نه تنها این خواسته را برآورده نکردند بلکه در سخنرانی هایشان طوری حرف زدند که گویی اصلاً مبانی فکری شان با آنچه رهبر انقلاب به عنوان آموزه های ناب اسلام بیان می کند منافات دارد. به عنوان مثال رهبر انقلاب در فرمان هشت ماده ای خود مبنی بر مبارزه بی امان با فقر و فساد و تبعیض که به رؤسای سه قوه یا همان سران ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال کردند فرمودند که نباید عده ای به اشتباه چنین بپندارند که این مبارزه باعث تضعیف ارکان اقتصادی کشور خواهد شد. اما مشاهده کردیم که عالی ترین مقام قضایی کشور بارها نظر خودشان را که کاملاً مغایر این بیان بود اعلام کرد و مبارزه با مفاسد اقتصادی را باعث تضعیف سرمایه گذاری و... خواندند و حال آنکه همه می دانند وظیفه قوه قضائیه محاکمه مفسدین و مجرمین است و نه میدان دادن به آنان با اینگونه توجیهات و مصلحت سازی ها!

البته از تعلل و سستی قوای مقننه و مجریه نیز نمی توان چشم پوشی کرد و علیرغم چند سال چشم انتظاری تابحال یک بار هم مشاهده نشده است که یک گزارش جدی، قوی و قانع کننده و دلگرم کننده از مبارزه آنها با مفاسد اقتصادی به مردم کشور ارائه شود.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

با همه این احوال عده ای از مردم، دانشجویان و طلاب همواره فریاد مبارزه با بی عدالتی سردادند و پیام رهبرشان را فراموش نکردند رسالت دینی و مسئولیت اجتماعی خویش را عمل کردند و به دیگران هم تذکر دادند و هر چند آنان که نمی خواستند چنین گفتمانی شکل بگیرد از ابتدا تا توانستند...

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

آقای جهانشاهی یکی از طلاب شهرستان سیرجان است که بنا بر وظیفه شرعی و اجتماعی خود برخی از مفاسد مهم اقتصادی و غیر اقتصادی اداره اطلاعات و نیروی انتظامی شهرستان سیرجان را پی گیری کرده است و بهمراه تعداد زیادی از مردم سیرجان به این امر اعتراض کرده است و از مسئولین درخواست کرده است تا به پرونده زمین خواری مهمتریم نهاد امنیتی سیرجان که به تعبیر بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما بزرگترین پرونده زمین خواری کشور بوده است رسیدگی کنند اما آنچه در عمل اتفاق می افتد قدرت نمایی برخی نهادهای شهرستان سیرجان و حق کشی و ضعیف کشی از سوی آنها می باشد. تا جایی که آقای مظفری که جانباز 65% جنگ تحمیلی می باشد و 35% از جانبازی وی مربوط به اعصاب و روان بوده و دائماً با خود کپسول حمل می کند را ضرب و شتم کرده و حتی همسر وی را نیز کتک کاری می کنند.

مقاومت حجت الاسلام جهانشاهی و پایداری ایشان در دفاع از حق آقای مظفری و پی گیری های ایشان برای رسیدگی به بزرگترین پرونده زمین خواری نه تنها حساسیت مسئولین مهم کشوری را زیاد نمی کند بلکه باعث تشکیل پرونده و محاکمه وی در دادگاه ویژه روحانیت می شود و نهایتاً ایشان به اتهام تشویش اذهان عمومی به سه ماه و یک روز زندان محکوم می شود!

در حالی که پرونده زمین خواری مسئولین شهرستان سیرجان آنقدر علنی و واضح بوده است که امام جمعه محترم سیرجان بیان می کند که «حتی گنجشکهای آسمان هم از تخلفات و زمین خواری مسئولین شهر خبر دارند» اما معلوم نیست چرا تابحال اقدامی از سوی حاکمان و دستگاههای مربوطه صورت نگرفته است.

به نظر می رسد جنگ، جنگ قدرت است. علیرغم پی گیری موضوع از سوی امام جمعه شهرستان، برخی مسئولین شورای شهر، نیروهای مردمی و... هیچ صدا و قدرتی فراتر از مسئولین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی شهرستان وجود ندارد.

علی ای حال پرونده زمین خواری پی گیری نشده است و بسیاری از زمین های متصرفه از سوی مفسدین به فروش رسیده است و هیچ برخورد جدی ای صورت نگرفته است. همچنین پرونده ضرب و شتم جانباز عدالت خواه که 65% از جسم خود را در راه دفاع از اسلام بخشیده است و یک چشم وی نیز نابینا می باشد هنوز به سرانجامی نرسیده است ولی مهلت حجت الاسلام جهانشاهی تمام شده است و از وی خواسته شده تا خود را هرچه سریع تر به زندان معرفی کند.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

شاید گفته شود عاقبت عدالت خواهی همین است و یا به تعبیر حضرت امام(ره) «هر کس برای عدل قیام کرد سیلی خورد» اما اینک نوبت بر دیگر مدعیان عدالت خواهی است تا در دفاع از حق محرومین و مستضعفین و مقابله با غارتگران بیت المال و مطالبه عدالت از مسئولین به پا خیزند و ندای رهبری را لبیک گفته و رسالت و تکلیف دینی و اجتماعی خود را ادا کنند. ان شاء الله

 
     



 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com