سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

نظارت و عمل، عناصر مغفول در مباحث فرهنگی - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

جبرئیل همراه هفتاد هزار فرشته پس از نمازظهر نزدم آمد و گفت : . . . ای محمّد ! هرکس با جماعت بودن را دوست داشته باشد، خداوند و همه فرشتگان دوستش خواهند داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 RSS 

کل بازدید ها :

30389

بازدیدهای امروز :

10

بازدیدهای دیروز :

4


درباره من


لوگوی من

نظارت و عمل، عناصر مغفول در مباحث فرهنگی - جنبش عدالت خواهی دانشگاه صنعتی شریف

 پیوندهای روزانه

گروه جنبش عدالت خواهی شریف [19]
وبلاگ داخلی جنبش عدالت خواهی شریف [24]
[آرشیو(2)]


 اوقات شرعی

 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


نوشته های قبلی

جزوات و مقالات جنبش
آبان 85
آذر 85
زمستان 1385
پاییز 1385


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

جنبش عدالت خواهی دانشگاه شریف تاریخ چهارشنبه 85/9/22 ساعت 4:40 عصر

یکی از محورهای مهم بیانات رهبر فرزانه­ی انقلاب در جمع دانشگاهیان استان سمنان، بحث ناتوی فرهنگی بود که موجب ایجاد موجی در برخی از رسانه ها شد تا به بررسی راهکارهای مقابله با آن بپردازند.

محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در 22 آبان، مهمترین وجه ناتوی فرهنگی را اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد بسیجیان باید با تهاجم تازه غرب مقابله و بسیج فرهنگی را ایجاد کنند.

محمود محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ریشه­ی اصلی ناتوی فرهنگی را در عرصه­ی اندیشه دانست.

علیرضا افشار معاون فرهنگی  و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نیز ترویج فیلم­های مبتذل، بی­بند و باری، مواد مخدر و ایجاد اختلافات قومی را از جمله­ی موارد ناتوی فرهنگی دانست و بر حفظ وحدت تاکید کرد.

پرویز سروری، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در جهت تجمیع ظرفیت­های فرهنگی، ساماندهی و آرایش آنها اقدام کنند.

مطالب بالا گزیده­ای از دیدگاه­های بعضی از مسئولان فرهنگی درباره­ی ناتوی فرهنگی است که اگر خوب به آنها دقت کنیم می بینیم مجموعه­ای از بایدها و نبایدهاست! باید فلان کار را کرد، باید بهمان کار را نکرد! سوال این است پس چه کسی باید راهکار بیاندیشد و عمل کند؟ رهبر انقلاب در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 13 دی ماه فرمودند:« گاهی بعضی از مسئولان پیش ما می­آیند و درباره­ی حوزه­های مسئولیتشان می­گویند: ما باید این کار را بکنیم، ما باید آن کار را بکنیم. من به اینها می­گویم: برادر! این «باید»ها را من باید به شما بگویمشما باید بگویی چه کار کرده­ای، چه کار می­خواهی بکنی»

از طرف دیگر در آنجاهایی هم که کاری صورت می­گیرد تک وجهی است. یعنی برای مرتفع کردن یک ناهنجاری برنامه­ای تدوین می­شود که جامع نیست و به ابعاد نظارتی توجهی ندارد. یکی از کارهای فرهنگی که می­توان انجام داد نظارت است. با نظارت می­توان جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت تا بدین ترتیب در آینده هم مجبور نباشیم با صرف هزینه و وقت به بازسازی بپردازیم. نظارت نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که باید احیا شود. چنین نظارتی با آزادی افراد و گروه ها منافاتی ندارد چراکه نظام اسلامی به صورت مبنایی و به معنای حقیقی کلمه به آزادی معتقد است و رشد و تعالی فردی و اجتماعی را در فضای آزاد امکان پذیر می داند ضمن آنکه به موازات این حقیقت باید مراقب بود برخی کج روی ها و هرج و مرج طلبی های بظاهر فرهنگی، آزادی جامعه را سلب نکند و فضای رشد عمومی را مختل نسازد. و منظور از نظارت هوشمندانه جلوگیری از همین هرج و مرج­ها و کج­روی هاست.

 



 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com